Gry komputerowe, Gry konsolowe, Inne

Pierwsza taka konferencja

Niedawno miałem okazję po raz pierwszy wcielić się w rolę wykładowcy podczas Game Industry Conference w Poznaniu. Z tej okazji postanowiłem spisać swoje wrażenia i udostępnić je wraz z moją prezentacją na temat Public Relations w branży gier.

Osobiście nie przepadam za publicznymi wystąpieniami (to przecież cecha pożądana u każdego PR-owca…), stąd pespektywa dzielenia się wiedzą na temat branży była dla mnie tym większym wyzwaniem. Podczas prezentacji „Czy na pewno potrzebujesz Public Relations?” skupiłem się na podstawach myślenia o komunikowaniu produktu, marki lub studia, które to miały pomóc słuchaczom znaleźć odpowiedź na tytułowe pytanie.

gic15_banner

Odpowiedź ta będzie się różniła w zależności od osoby czy produktu. Nie wszyscy bowiem potrzebują działań Public Relations jako narzędzia w swojej strategii marketingowej – czasem wręcz mogą one przynosić skutki odwrotne od zamierzonych.

Wciąż da się również zauważyć pokutujące w branży (i nie tylko) błędne przekonanie, że zatrudnienie PR-owca rozwiąże wszelkie kwestie związane z marketingiem i zapewni wysoką sprzedaż bez angażowania żadnych realnych środków, np. na kampanie reklamowe. Dlatego podczas swojego wykładu spróbowałem wyjaśnić chociażby jakie cele może spełniać PR w komunikacji produktu i dlaczego sprzedaż to zwykle tylko efekt pośredni, osiągany dopiero w dłuższej perspektywie czasu – chociaż nawet to nie jest regułą.

Podczas Game Industry Conference miałem także okazję poznać wielu wspaniałych developerów oraz zagrać we wczesne wersje ich gier. To dla mnie niezwykle ważne kontakty, ponieważ od jakiegoś czasu (i już z pewnymi sukcesami) staram się rozwijać w kierunku pracy jako freelancer dla studiów niezależnych.

Jeśli więc pracujesz nad swoją grą lub jesteś członkiem niedużego zespołu – tym bardziej zachęcam Cię do zapoznania się z prezentacją oraz kontaktu ze mną 🙂

Reklamy
Zwykły wpis