Gry komputerowe

„A New Beginning” – recenzja na gry.interia.pl

Stworzone przez Niemców z Daedalic Entertainment „The Whispered World” udowodniło, że potrafią oni opowiadać zabawne i wzruszające historie w pięknej, ręcznie rysowanej, dwuwymiarowej oprawie.

Równolegle do przygód smutnego klauna od kilku lat powstawało też „A New Beginning”. Po raz pierwszy widziałem ten tytuł podczas jednych z ostatnich Games Convention w Lipsku i wtedy był mi dość obojętny – przede wszystkim za sprawa dziwacznej, mającej propagować ekologiczne idee fabuły. Nie interesują mnie gry o segregowaniu odpadów czy oszczędzaniu wody. Nie przejmuję się też efektem cieplarnianym i malejącymi złożami ropy naftowej, bo wiem, ze niewiele w tej kwestii mogę zdziałać. Przynajmniej dotąd tak myślałem.

Paradoksy czasowe
Bent Svensson to emerytowany naukowiec pracujący niegdyś nad alternatywnymi źródłami energii, który po śmierci swojej żony przeszedł załamanie nerwowe. Za namową psychoterapeutki zaszył się w domku letniskowym nad jeziorem, gdzie wiedzie w miarę spokojne życie. Sielankę – a właściwie nudę i zesłanie – przerywa pojawienie się Fay, dziewczyny w dziwnym kombinezonie. Twierdzi ona, że wraz z grupą pilotów czasoprzestrzennych przybyła z przyszłości, by zapobiec wydarzeniom, które doprowadzą do zniszczenia ekosystemu Ziemi, i on musi jej w tym pomóc.

Z opowieściami o podróżach w czasie stykam się często – jeśli nie w grach, to w filmach czy książkach, tak wiec tzw. paradoksy czasowe nie są mi obce. Do tego typu historii przeważnie podchodzę sceptycznie, ponieważ większość „cofnięć” w celu naprawienia przeszłości zwykle kończy się tym, że to przybysze wywołują zdarzenia, których chcieli uniknąć. Twórcy „A New Beginning” sprawnie z tego kłopotu wybrnęli, bawiąc się konwencją podróży w czasie na wielu poziomach. Do końca nie wiemy, z którego roku pochodzi Fay i towarzyszący jej piloci. Mało tego, nie mamy też pewności, w jakich dokładnie czasach żyje Bent i kiedy dzieją się najważniejsze etapy rozgrywki, co dodatkowo podkreśla zaburzona chronologia kolejnych aktów opowieści.

Całość tekstu do przeczytania na gry.interia.pl oraz w CD-Action 8/2011.

Reklamy
Zwykły wpis