Gry komputerowe

Podpowiedzi tylko w ostateczności

Niewiele mam czasu na pisanie ostatnimi dniami, dlatego by nie pozostawiać bloga kompletnie bez aktualizacji polecę tylko sięgnięcie po najnowsze CD-Action, w którym wyjątkowo obrodziło moimi recenzjami przygodówek.

Pograłem i oceniłem obecne już raz na tym blogu Black Mirror II oraz dwie pirackie opowieści: Jolly Rover (na obrazku) i Ghost Pirates of Vooju Island. Tak się składa, że w każdej z nich znalazł się nieco inny system podpowiedzi – od tylko li podświetlania miejsc interakcji po rymowane wskazówki przejścia. Systemy podpowiedzi to w grach przygodowych wspaniały wynalazek ostatnich lat, który sprawia że graczom łatwiej jest wpaść na to, jak popchnąć fabułę naprzód bez sięgania po solucję. Wszystko co w nadmiarze bywa jednak złe, dlatego zamiast bezmyślnie korzystać z oferowanych nam pomocy, najpierw ruszmy głową i samodzielnie poszukajmy rozwiązań. By w pełni cieszyć się z przejścia gry, zawsze powinniśmy przecież poznać komentarze naszej ciągle powtarzającej bezsensowne czynności postaci.

Reklamy
Zwykły wpis