Swego czasu, zanim mój poprzedni laptop postanowił bezpowrotnie skasować zawartość dysku twardego (pozdrawiam firmę HP…), zachowywałem na nim co ciekawsze infografiki znalezione w sieci. Ta przekonała mnie do odbudowania swojej kolekcji.
Wielu nie docenia formy jaką jest infografika, uważając je wyłącznie za graficzny bajer przyciągający oczy odbiorcy. Z doświadczenia wiem jednak, że ich tworzenie do łatwych nie należy, często wymaga nawet dużo rozleglejszego researchu materiału (tekstowego i graficznego) niż do dużego artykułu. Dobra infografika nie powstanie też bez pomysłu – nietypowego, czasem zaskakującego, a na pewno pozwalającego grafikowi stworzyć coś atrakcyjnego wizualnie. Wśród różnych typów infografik lubię te zestawiające ze sobą spore segmenty danych statystycznych, albo oferujące proste zabawy w stylu psychotestów, jak w tym przypadku. Dzięki pracy SharkBomb można przekonać się jaka praca w branży gier jest dla nas idealna. Wyniki potrafią zaskoczyć 🙂